• واتساپ حیات کلینیک
  • روبیکا حیات کلینیک
  • ایتا حیات کلینیک

جراحی سینه

هدف از جراحی سینه کاهش یا افزایش سایز و یا اصلاح فرم سینه انجام است که برخی از افراد نیز تمایل به اصلاح نا متقارن بودن اندازه سینه را دارند. خانم هایی که دارای سینه های بزرگ، سنگین و نا متقارن هستند و از شرایط فیزیکی خود ناراضی هستند بیشتر از این جراحی زیبایی سینه استقبال می کنند. جراحی زیبایی سینه یکی از پرطرفدارترین عمل­ های زیبایی در سراسر جهان است. تعداد زنانی که هر ساله تحت عمل جراحی زیبایی سینه قرار می‌گیرند، همچنان در حال افزایش است. امروزه خانم ­ها ترجیح می­ دهند با انجام جراحی­ های زیبایی از شر مشکلاتی که دارند، خلاص شوند. نکته قابل توجه این است که در این نوع از جراحی زیبایی تمام اعصاب موجود در سینه و نوک آن حفظ می گردد.

انواع روش های جراحی زیبایی سینه

•   بزرگ کردن سینه زنان
  •   کوچک کردن سینه زنان
  •  لیفت سینه در زنان
  •  جراحی سینه مردان (ژنیکوماستی)

جراحی‌های کوچک کردن سینه معمولاً به دلیل مشکلات جسمانی که ممکن است به علت بزرگی سینه بوجود بیاید، انجام می شوند. بیشتر بیماران با این مشکل، دچار کمردرد مزمن، درد گردن، افتادگی و تغییر شکل شانه می­شوند.  علاوه بر این مشکلات، سینه­ های بزرگ باعث ایجاد آلرژی و عفونت بین و زیر سینه­ ها می­شوند. به همین دلیل کوچک کردن سینه با روش جراحی بر روی این بیماران اعمال می­شود. جراحی کوچک کردن سینه با برداشتن و تغییر شکل بافت‌های سینه انجام می‌شود.

علت بازگشتن سینه جراحی شده به حالت اولیه

افزایش وزن ، صاحب فرزند شدن و افزایش سن هم می‌توانند بر اندازه سینه‌ها تاثیر بگذارند یا حتی زمینه را برای دوباره آویزان شدن آنها فراهم کنند.

مراقبت‌های قبل و بعد دوره‌های نقاهت

•   تست‌های مختلف آزمایشگاهی
  •   یک ماموگرافی بگیرید
  •   عدم کشیدن سیگار و انواع مواد مخدر
  •   خودداری از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب مانند Motrin یا Aleve و مکمل های گیاهی
  •   اطلاع رسانی در خصوص داروهای مصرفی

در هفته اول بعد از انجام آن، نیاز به یک همراه تمام وقت درکنار خود دارید و حتی در هفته‌های بعد از جراحی سینه توانایی انجام کارهای سنگین، ورزش یا بغل کردن فرزندتان را نخواهید داشت. در نتیجه به بدن خود فرصت کامل بدهید. درون سینه زنانی که جراحی سینه را انجام می‌دهند، تا مدت‌ها زخم‌هایی وجود دارد و ممکن است به دلیل پرهیز از انجام ماموگرافی تا چند سال پس از انجام جراحی سینه، خطر ابتلا به سرطان سینه وجود داشته باشد اما با وجود همه عوارض و سختی‌هایی که ذکر شد، آمارها نشان می‌دهند درصد قابل توجهی از زنان، از انجام جراحی سینه راضی هستند و معتقدند به افزایش اعتماد به نفس و پویایی اجتماعی آنها کمک کرده است.