• واتساپ حیات کلینیک
  • روبیکا حیات کلینیک
  • ایتا حیات کلینیک

کوچک کردن سینه - ماموپلاستی

ماموپلاستی در حقیقت جراحی کوچک کردن سینه است و با هدف کاهش سایز سینه و تناسب فرم سینه انجام می شود. در طول عمل ماموپلاستی مشکلات احتمالی دیگر سینه ها از جمله عدم تقارن و افتادگی نیز برطرف می شوند. باید بدانید که ماموپلاستی با عمل ماموپلکسی یا لیفت سینه تفاوت دارد. در برخی از افراد یکی یا هر دوی سینه ها رشد نمی‌کند. این افراد دچار هایپوپلاستیک (Hypoplastic) هستند. همچنین سینه دسته‌ای از بیماران نیز به علت‌های مختلفی چون سوختگی، درمان‌های سرطان سینه، ضربه یا تروما، نامتقارن می‌شود. ماموپلاستی برای حل مشکلات این بیماران کاربرد دارد.

مزایای درمانی ماموپلاستی

•   رفع علائم و بیماری‌هایی مانند دیسک و آرتروز گردن
  •   کاهش وزن سینه ها
  •   رفع عوارض ناشی از بد ایستادن مانند آسیب‌های ستون فقرات
  •   اختلال در انجام فعالیت‌های ورزشی و حتی کارهای روزانه
  •  افزایش اعتماد به نفس خانم‌ها، بهبود عملکرد و حتی بهبود کیفیت زندگی
  •   رفع اختلال در خواب
  •   رفع عفونت‌های قارچی در ناحیه چین سینه تحتانی
  •   تشخیص بهتر تشخیص سرطان‌های سینه

فرم سینه ها در بانوان می تواند در اعتماد به نفس آنان نقش تعیین کننده ای ایفا کند و در موارد ویژه ای باعث به انزوا کشاندن آن ها یا دور شدن آن ها از فعالیت های شغلی و اجتماعی می شود. بزرگی بیش از حد پستان ها می تواند باعث ایجاد مشکل و درد هنگام ورزش کردن و فعالیت هایی مانند دویدن شود یا فرد را دچار عرق سوز کند یا باعث بد شکل ایستادن لباس در فرد شود.

سن عمل ماموپلاستی

جام این جراحی زیبایی محدودیت سنی ندارد و افراد بالای هجده سال می‌توانند سراغ ماموپلاستی بروند. به ‌طور کلی، بهتر است افراد پس از پایان دوره بلوغ وقتی که رشد سینه‌ها کامل شده سراغ این روش جراحی بروند.

عوارض ماموپلاستی

•   خونریزی
  •  عفونت
  •   خون‌مردگی
  •   از بین رفتن احساس در نوک پستان
  •   تأثیر در شیردهی
  •   کبودی و تورم
  •   عدم قرینگی در سینه ها
  •   کم‌رنگ شدن نوک سینه

در مواردی پس از اینکه سینه‌ها متقارن و بافتشان اصلاح شد لازم است که محل نوک سینه هم تغییر کند. بافت اضافی برداشته می‌شود و نوک سینه در جای جدید قرار می‌گیرد. نتیجه عمل بلافاصله پس از جراحی مشخص نمی‌شود و دست‌کم شش ماه لازم است تا با رعایت دستورات پزشک به نتیجه دلخواهتان برسید.

کسانی که تصمیم به بارداری و شیردهی دارند، بهتر است عمل ماموپلاستی را به بعد از زمان شیردهی موکول کند؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکل در مجاری شیردهی شود. پیش از تصمیم گیری باید با پزشک ماهر و متخصص مشورت شود.