• واتساپ حیات کلینیک
  • روبیکا حیات کلینیک
  • ایتا حیات کلینیک

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی همان جراحی شکم می باشد که مربوط به جراحی های زیبایی است و هدف از جراحی ابدومینوپلاستی برداشتن بافت چربی و پوست اضافه، شکم و پهلو برای رسیدن به زیبایی در ناحیه شکم است.

همانطور که گفته شد جراحی ابدومینوپلاستی به جهت زیبایی در ناحیه شکم انجام می شود. این نوع جراحی زیبایی، شکم و پهلو افرادی که در این ناحیه ها دچار انباشتگی چربی موضعی هستند ، یا اصطلاحا چاق هستند، به صورت موضعی لاغر و جمع می کند.

چاقی در ناحیه شکم عوامل متعددی دارد. ممکن است فرد بصورت ژنتیکی در ناحیه شکم چاق باشد و یا رژیم نامناسب غذایی باعث چاقی شده باشد. همچنین افرادی که دارای رژیم های متنوع هستند و این باعث چاقی و لاغری های متعدد می شود که در این موارد شخص بر اثر چاق و لاغر شدن های مکرر و رژیم های غذایی نامناسب در دوره های کوتاه دچار افتادگی و شل شدن عضلات و پوست شکم می شود. بعضی از خانم ها هم به دلیل زایمان دچار شلی و افتادگی بافت و پوست شکم می شوند، در همه این موارد بهترین روش جراحی شکم است.

اما جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی به چه صورت انجام می شود؟

دقت کنید این عمل در بیهوشی عمومی انجام می گیرد. ابتدا چربی ها توسط عمل ساکشن خارج می گردد (در مواردی که پوست شل دارای چربی است ) و پس از خارج شدن بافت چربی، پوست شل می شود و در این حالت پس از برش ها،  بخیه می شوند. زخم های اطراف ناحیه جراحی و پایین شکم با گذشت زمان بهبود می یابند. 

هر آنچه در خصوص بعد از جراحی زیبایی شکم باید بدانیم

با توجه به نوع جراحی شخص نیاز به استراحت دارد و سعی شود تا حد ممکن از بلند شدن مکرر پرهیز نماید. حتی بعد از جراحی ممکن است کبودی هایی در ناحیه شکم هم ایجاد شود که نیازنیست نگران باشید، چرا که کلینیک حیات با راهکارهایی نظیر بستن کمربند و یا تنپوش مخصوص، تورم و کبودی را ، به پایین ترین حد خود می رساند. در خصوص مدت زمان عمل جراحی ، با توجه به میزان عمل جراحی، یک جراحی شکم کامل می تواند از 1 تا 5 ساعت طول بکشدو همچنین یک جراحی جزئی شکم می تواند بین 1 تا 2 ساعت به پایان برسد.

توجه داشته باشید که پس از عمل ابدومینوپلاستی بدن شما از ناحیه شکم تغییرات چشمگیری می‌کند و می‌توانید شکم تخت و باریک و همچنین پهلوهای صاف و بدون چربی داشته باشید. قطعا رژیم مناسب پس از جراحی توصیه می شود. در خصوص دوران نقاهت هم باید بدانید که می تواند یک تا چهار هفته طول بکشد و به بیماران توصیه می شود تا پایان این دوره از کار کردن دوری کنند و همانطور که در بالا اشاره شد، در این مدت زمان بهتر است از بلند شدن مکرر خودداری کنند.