• واتساپ حیات کلینیک
  • روبیکا حیات کلینیک
  • ایتا حیات کلینیک

آیا پیکرتراشی بدون جراحی می شود؟

آیا پیکرتراشی بدون جراحی می شود؟

آیا پیکرتراشی بدون جراحی می شود؟

یکی از روش های لاغری و بسیار مناسب انجام عمل پیکرتراشی است. بسیاری از خانم ها و حتی آقایان که تمایل به داشتن اندام زیبا دارند و از چربی های اضافی رنج می برند به این عمل جراحی زیبایی روی می آورند. آیا پیکرتراشی بدون جراحی هم می شود؟

همانطور که می دانید پیکرتراشی به مجموع جراحی هایی زیبایی بدن با هدف لاغری و به دست آوردن تناسب اندام دلخواه است. بسیاری از خانم ها و حتی آقایان که تمایل به داشتن اندام زیبا دارند و از چربی های اضافی رنج می برند به این عمل جراحی زیبایی روی می آورند. اما افرادی هستند که با توجه به ماهیت عمل جراحی، از این نوع عمل می هراسند. برای این دست افراد می توان از پیکرتراشی بدن بدون جراحی که بصورت غیرتهاجمی است استفاده کرد.

همانطور که تا الان متوجه شدید امکان پیکر تراشی بدون جراحی وجود دارد. بطور کل عمل جراحی زیبایی پیکرتراشی به دو صورت با جراحی و بدون جراحی انجام می شود. روش‌های عمل جراحی برای زیباسازی اندام که به صورت تهاجمی و معمولا همراه با بیهوشی و در اتاق عمل صورت می‌گیرد، دوران نقاهت طولانی‌تری نسبت به تکنیک‌های بدون جراحی آن دارند.

بطور کل پیکرتراشی در قسمت های مختلف بدن انجام می شود. جراحی پلاستیک شکم، جراحی های ران، بازو و سینه از جمله عمل های زیبایی هستند که انجام می شود. امروزه عمل های پیکرتراشی بدون جراحی به صورت سرپایی و با عوارض بسیار کم وجود دارند، که بهترین و ماندگارترین نتایج را رقم می زنند.

روش های پیکرتراشی بدون جراحی

پیکرتراشی بدون جراحی، روشی برای از بین بردن چربی های اضافی بدن است که با دستگاه های مخصوص انجام شده و نیازی به برش و بیهوشی ندارد. این دستگاه ها با تاباندن اشعه های مخصوص بر روی چربی و یا فریز کردن چربی، باعث می شوند که چربی ها از بدن خارج شوند. اما خب از معروف ترین و مهم ترین تکنیک های پیکرتراشی بدون جراحی می توان به روش های لیپوماتیک، لیپوست، لیپوساکشن، لیپولیزر، بادی جت، کرایولیپولیز و اولترازد اشاره کرد.

جهت مشاوره در خصوص جراحی زیبایی پیکرتراشی از طریق راه های ارتباطی با کلینیک جراحی زیبایی حیات کلینیک در تماس باشید.

پیکرتراشی بدون جراحی به روش لیپوماتیک

در روش لیپوماتیک نیازی به جراحی نیست و فقط یک سوراخی ایجاد می گردد که با کمک آن سوراخ کوچک (۲ تا ۵ میلی متر) و وارد کردن یک میله باریک، چربی‌های اضافه نواحی مختلف بدن را با کمک امواج ماورا بنفش از آن خارج می‌سازند.

پیکرتراشی بدون جراحی به روش لیپوست

در این روش از لرزش و یا ویبره که توسط دستگاه های مخصوص انجام می گیرد استفاده می شود. با کمک این روش چربی‌های اضافه از بافت آن جداسازی می‌شود و احتمال گلوله شدن آن‌ها در زیر پوست به صفر می‌رسد. از چربی‌های خارج شده می‌توان برای فرم دهی به  سایر نواحی بدن مورد استفاده قرار بگیرند.

پیکرتراشی بدون جراحی به روش لیپوساکشن

در روش لیپوساکشن، چربی های اضافی بدن با یک برش کوچک و کانولا که به یک دستگاه مکش متصل است، خارج می شود. در این روش چربی های اضافی در زیر پوست با حرارت سوزانده شده و از بدن استخراج می شوند.

پیکرتراشی بدون جراحی به روش کرایولیپولیز

در این روش پیکرتراشی به روش کرایولیپولیز، بر اساس سرمایی که به سلول های چربی وارد می کنند، باعث ایجاد لاغری می شوند. در این روش از دستگاه خاصی استفاده می‌شود که بر ناحیۀ موردنظر قرار می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند تمامی سلول‌های چربی که زیر پوست قرار دارند را کاملاً منجمد کرده و با کاهش دمای آن‌ها، میزان چربی زیر پوست را کمتر کند. کرایولیپولیز تاکنون به عنوان بهترین روش برای لاغری بدون جراحی در نظر گرفته شده است. چرا که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت غذا و دارو نیز می‌باشد. هنگامی که سرما وارد سلول‌های چربی می‌شود. در دماهای خاصی به انجماد می‌رسد. اما سایر سلول‌های بافت و سلول‌های اطراف ناحیه چربی به دلیل اینکه در دمای پایین‌تری منجمد می‌شوند، آسیبی نمی‌بینند. در نهایت کاهش دما باعث از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود.

پیکرتراشی بدون جراحی به روش اولترازد

در روش اولترازد، از امواج هایفو برای چربی سوزی استفاده می شود. این امواج باعث تحریک فیبروپلاست ها و تولید کلاژن می شوند. زمانی که امواج اولتراسوند به چربی های سطحی وارد شوند، می توانند وارد چربی های عمقی شده و آن را به مایع تبدیل کنند؛ سپس این مایع از بدن خارج می شود. این روش به سرعت چربی های اضافی را حذف کرده و برای تمامی نواحی بدن که دارای چربی اضافی هستند، مناسب است.

پیکرتراشی بدون جراحی به روش بادی جت

در روش بادی جت برای برداشتن چربی‌های اضافه از فشار آب استفاده می‌شود. این تکنیک به این صورت است که در آن با کمک یک میله که از نوک آن آب با فشار زیاد به بیرون پرتاب می‌شود با چربی‌های بدن برخورد کرده و آن‌ها را تکه تکه می‌کند. این روش دوره نقاهت کوتاهی دارد و همچنین ماندگاری بالایی دارد.

پیکرتراشی بدون جراحی به روش لیپولیزر

لاغری با لیزر، نیز یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی بدون جراحی است. این روش برعکس روش کرایولیپولیز عمل می‌کند. به این معنا که با استفاده از حرارت و گرما، سلول‌های چربی را از بین می‌برد.